SZENTHÁROMSÁG VASÁRNAPJA! (A év)
2023.06.03. 15:41
Isten nem magányosság, hanem Ő tökéletes Közösség. Egy Isten Ő! Három Személyben! Ez a Valóság a Szentháromság! „Ahol szeretet van, márpedig Isten maga a Szeretet, ott hármasság van: aki szeret, akit szeretnek és a szeretet forrása!” (Szent Ágoston)
Holnap vasárnap!
SZENTHÁROMSÁG VASÁRNAPJA! (A év)
Az én Jézusom a Krisztus, amikor az Őt éjszaka
felkereső, igazságot kutató jó indulatú Nikodémussal
beszélgetett, Isten végtelen szeretetéről szólva
kihangsúlyozta, hogy Atyja az „Isten, … azért küldte Fiát
a világba, … hogy általa üdvözüljön a világ.” (Jn 3, 17)
Ezzel egyben azt is megmutatta, hogy Ő nem
magányosság, hanem Ő tökéletes Közösség.
Egy Isten Ő, de nemcsak egy személy, hanem egyben
Három Személy! Ezt a Valóságot nevezi a
kinyilatkoztatás Szentháromságnak. Szent Ágoston ezt
gyönyörűen határozza meg, amikor a Szentháromságról
szól: „Ahol szeretet van, márpedig Isten maga a Szeretet,
ott hármasság van:
aki szeret, akit szeretnek, és a szeretet forrása!”
Isten ugyanakkor annyira Egy, hogy Róla szólva
nem lehet Őt külön istenekre bontani.
Az Ő esetében Személyekről, - küldésekről, -
beszélhetünk. Ennek megfelelően történik tehát, hogy
Istenben Jézusunk elsősorban az Atyát láttatta meg
velünk. Méghozzá az Irgalmasságnak Atyját!
Jézusban, - a Fiúban, - a Testté lett Igét, a Megváltót,
a második isteni Személyt imádjuk!
Amikor pedig a harmadik Személyről, - a Szentlélekről -
beszélünk, akkor mindig az Erőről, a Világosságról,
a megtisztító Tűzről és Vigasztalóról szólunk.
Aki nekünk békét és örömet képes nyújtani. Aki az első
pünkösd napján felépítette és azóta is élteti Egyházunkat.
Aki embereket szolgálatra hív és nem a hatalomra.
Aki tanít bennünket és segít abban, hogy helyesen tudjunk
szeretni és helyesért tudjunk imádkozni !
Hogy üdvözüljön a világ, ezt Ők hárman,
- az egy Istenben, - cselekszik!
Nem nehéz belátnunk annak igazságát, hogy Jézus
azért jött a világba, hogy megmentse az embert.
Keresztjén Ő minden emberért halt meg.
Hogy Általa tapasztalja meg mindenki
Isten megváltó végtelen szeretetét.
Ő mindent megtett, - utolsó csepp véréig, -
hogy ez a szeretet elérjen minden emberhez.
A keresztény embernek úgy kell élnie, hogy életén
meglátsszon, hogy ezt a Szeretetet befogadta.
Hogy ez a Szeretet boldogítja őt. Benne viszonzásra talál.
Nem kell ennek érdekében különösebben nagy tetteket
végrehajtania. Csupán hittel elfogadni azt a tényt, hogy
megváltott emberek vagyunk. Ez a mi igazi ajándékunk
mennyei Atyánk és megváltó Jézusunk felé,
- a Szentlélekben. Közben meg kell értenünk azt is,
hogy Isten végtelen szeretetének ajándékát
nem lehetséges kiérdemelnünk. Azt csak elfogadhatjuk!
Ez az ajándékozás történt meg a Golgotán és ez válik
jelenvalóvá minden egyes szentmisénkben.
Az Eucharisztia, - az Oltáriszentség, - is,
örök emlékezete ennek a végtelen Szeretetnek!
Mit kell tehát tennünk, ha erre a
végtelen szeretetre gondolunk?
Egyszerűen élő hittel kell elfogadnunk!
És a hitünkből fakadó jócselekedeteinkkel!
Megvan bennünk ez a hit?
Valóban hisszük, hogy Isten bennünket minden
körülményeink között, - bármi is történik velünk, -
így szeret?
Az igaz, hogy nem könnyű ezt ebben az egyre rútabbá
váló, háborúságok által szabdalt és bűneink súlyával
terhelt világunkban, - látva ezt önmagunkban is, -
megélnünk. Az embereknek manapság nagyobb
szükségük van erre, mint bármikor volt, - hogy
megtudják, Isten mennyire szereti őket.
Ezt a jó hírt más nem fogja nekik tudomásukra
hozni, csak Krisztus tanítványai. Hogy az embert megváltó
Jézus Krisztusunk a világmindenség középpontja!
Szívünknek és lelkünknek Feléje kell fordulnia!
Az felettébb bizonyos, hogy az ember képtelen szeretet
nélkül élni. Magára marad és érthetetlenné válik önmaga
számára. Csak az önmagát kinyilatkoztató Istenben
találja meg a számára oly fontos és szükséges szeretetet!
Az embernek, ha szíve mélyéig akarja megérteni
önmagát, nemcsak futó pillantást kell vetnie önmagára,
- gyakran csak felszínesen, - hanem Krisztushoz kell
mérnie önmagát! Félelmeivel, kétségeivel, bűneivel és
gyöngeségeivel Isten felé kell fordulnia!
Bibliai szóhasználattal Krisztusba kell öltöznie.
Erős hittel kell fogadnia a Megtestesülés és
Megváltás tökéletes és teljes igazságát ahhoz,
hogy megtalálhassa végre önmagát.
Ha ezt megteszi, akkor nemcsak Isten imádásában termi
gyümölcseit, hanem önmaga iránt is csodálatra ébred.
Csodálatra aziránt, hogy mennyire fontosnak kell lennie
és milyen értékkel kell bírnia az embernek Teremtőjének
szemében, ha Isten az Ő egyszülött Fiát adta érte,
hogy el ne vesszen, hanem örök élete legyen!
Az ember számára ez a legcsodálatosabb Örömhír!
Ebből a csodából következik feladata is a világban!
Ez a meggyőződése és bizonyossága kell éltesse
és hozzákapcsolja Istenéhez!
Szeretettel:
Árpád
VASÁRNAPI AJÁNDÉKOM:
J.S. Bach: Esz-dúr (Szentháromság) Praeludium és fuga
https://www.youtube.com/watch?v=7vTNpWBuHqY
J.S. Bach Esz-dúr prelúdium és fúgája egyik legjelentősebb és
legmonumentálisabb orgonaműve.
Gyakran a Szentháromság névvel illetik,
mivel Bach ezt a művet a Szentháromság tiszteletére szánta.
Ragyogó és monumentális hangzású mű, amelyben Bach virtuóz
képességei a legteljesebb mértékben mutatkoznak meg.
A prelúdium három témából épül fel.
Az első, francia nyitányszerű, fenséges
és pontozott ritmusával az Atyaistent ábrázolja.
A második téma, amely a Fiúistenről, Jézus Krisztusról szól,
- mintegy válaszként az első témára.
A harmadik téma a Szentlelket mutatja, gyorsan mozgó nyolcad
hangjegyekkel, amelyek mintegy leszállnak, villognak,
úgy mint a pünkösdi lángnyelvek.
A fúga ötszólamú, hármas fúga, - utalva ismét a Szentháromságra.
A három összefüggő fúgában ugyanaz a téma ismétlődik,
a Szentháromság Személyeiről beszél.
Az első fúga nyugodt és fenséges az Atyáról,
a másodikban a téma szinte rejtett, a Fiúról,
a harmadikban a Szentlélekről, mintha a Lélek
pünkösdi szélként zúgva jönne a mennyből.
|